#navbar-iframe { visibility: hidden; } DeAr TarAbaS...

Monday, October 10, 2011


Complications of spondylolisthesis include chronic in the lower back or legs, as well as numbness, tingling or weakness in the legs. Severe compression of the nerve can cause problems with bowel or bladder control, but this is very uncommon.
Mungkin ada yg tak tahu atau tak sedaq ttg penyakit nie...puncanya nya juga kita kadang2 kita tak sangka...ambil masa nak sedaq...
Benda nie terjadi pada aku, dah dekat 10tahun aku tanggung sakit nie, ingat sakit biasa ja mana nak tau serius gak penyakit nie...kalau silap sikit boleh lumpuh.
Kalau sakit nak bangun tak boleh, duduk tak boleh even berdiri terlalu lama pun tak boleh, pernah aku sakit sampai nak angkat sebatang pen pun tak boleh. Dulu aku tak suka jalan kat masjid jamek atau naik train p lowyatt sebab kalau balik aku akan sakit kaki sampai tak boleh tido. Taksangka semua tu tanda2 penyakit nie.  Dulu kalau sakit skit ubat aku voltran ngan pain killer je, ubat nie mesti ada dalam simpanan aku kalau tak tak tido la aku kalau sakit tu dtg.
Pernah juga aku urut ingat sakit urat ke apa result nya aku tak boleh jalan. He3...so kawan2 jgn nak memandai urut ye...
Sampai lah baru2 nie aku sakit teruk kebas sebelah badan nak drive tak boleh klu aku kerja mlm pukul 3pagi dah rasa cam nak lumpuh sb terlalu sejuk, nak d jadikan cerita ada opismate baru aku nie cerita ttg penyakit dia, eh eh sama cam aku so dia advice aku g buat MRI
Aku macam endah tak endah je ingat takde apa2 la. Satu hari tu aku kebas badan sgt2 so aku pun g la nak amik ubat kat klinik doctor advice aku suh g buat MRI, dia suh aku dating nextweek nye amik surat. Aku delay lagi almost 3weeks la. Last2 aku sakit lagi pergi klinik kali nie mmg kena bantai teruk la ngan doctor so dia bagi surat on da spot juga suh g Columbia Asia kat Bandar Putri wat MRI...doktor nie mcm main2 plak kn he3...aku g Hospital tapi Radiology dept dh tutup so esk nye aku kena g lagi...
Bila dh wat MRI dpt result aku mmg nervous gila cm nk amik result SPM plak he3...
Masa mula2 doktor cakap aku kena spondylolisthesis aku terkejut dan tak pecaya...doktor cakap. Doctor tu advice aku suh wat Operation tp dia ckp klu wat operation pun xtentu baik @ paralyse so 50-50 lah kn. Klu tak buat pun lama2 blh paralyse gak.
Aku mmg menangis sepanjang hari...tak dpt aku terima semua nie...


Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home



Free Train Hey, Soul Sister MP3 | Cell phone ringtones at EZ-Tracks.com