#navbar-iframe { visibility: hidden; } DeAr TarAbaS...: Treatment...oh treatment

Monday, October 10, 2011

Treatment...oh treatment


April,2011

Mahu tak mahu aku telepon mama bagi tau, mesti la lepa risau... tak aku sangka mama n abah mai KL , semata nak tgk aku lepas di asak oleh makcik2 aku yg juga risau pasal aku. 

Terkejut aku dpt miscall n msg dr abah pukul 3am (kebetulan aku keja mlm masa tu) ckp lepa ada umah kekda.
So bermula la episode aku sebagai pesakit split disk...

Pagi esoknya kami p klinik mediveron(jumpa doc yg refer aku g wat MRI) selepas puas berbincang n parents aku tak nak wat operation coz resultnya hanya 50/50, or aku ttp akan paralyze klu wat operation after 4 or 5 yrs. 

Aku terus call Juju(ofismate aku yg ada splitdisk gak) dia cadangkn aku g wat physiotherapy kat “Bains physiotherapy” 

Esoknya aku g physiotherapy kat Bains’ : doctor tu sgt beaik n best sebab dia explain everything yg parents aku nk tau... so tulang belakang aku dah masuk kedalam n disknya dah terkeluaq dan membengkak. Dan juga menghimpit salur darah aku(punca aku kebas sebelah badan) n menyekat ibu saraf belakang aku .
So treatment yg dia buat adalah untuk hilangkn bengkak...

So setiap hari selama 2minggu aku p physio, wat ultra sound dan belakang n kaki aku d pasang 4 mesin (aku pun tak tau mesin apa he3) yg penuh wayar ... 

Seminggu gak la parents aku dok sini hantaq n amik aku kt physio tuh (plus tunggu selama 1jam 45mints aku wat treatment)

Ni la MRI yg aku wat...tarikh kejadian 8/04/2011

Hot and cold pack kalau sakit sangat bemda ni aku letak kat belakang @ atas bahu. tapi yg hospitalnya lagi best sebab besaq n warm sangat

lumbor support(aku panggil korset ja, nie tuk support tulang aku sebab aku tak boleh duduk, at least 8jam shari kena pakai)

krim sapu(panas hokey) dan kokyok tuk tampal

appointment kad aku (setiap kali treatment adalah RM110, nasib boleh claim company, kopak gak la sblm dpt claim)

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home



Free Train Hey, Soul Sister MP3 | Cell phone ringtones at EZ-Tracks.com