#navbar-iframe { visibility: hidden; } DeAr TarAbaS...: Jarum oh Jarum....

Monday, October 10, 2011

Jarum oh Jarum....

hahahaha.....tajuk ntah apa-apa kan...

ok selain p wat physiotherapy aku wat acupuncture gak...acupuncture nie menurut kata En .Wiki (yg di cilop dr En.google) : Acupuncture is an alternative medicine that treats patients by insertion and manipulation of needles in the body. Its proponents variously claim that it relieves pain, treats infertility, treats disease, prevents disease, or promotes general health

kalau dalam Bahasa Melayunya : 

Akupunktur ialah sejenis sistem perubatan tradisional Cina yang merawat pesakit dengan menggunakan tusukan jarum halus di tempat-tempat tertentu badan untuk menyembuhkan kesakitan atau tujuan terapeutik. Rawatan akupunktur tidak menyakitkan dan berkesan untuk menghilangkan kesakitan tanpa menggunakan sebarang dadah atau racun. (ok ayat yg last sekali adalah menipu ok, sebab sakitnya Allah ja yg tahu teramatla sakit smpkn aku tak boleh berjalan , so kawan2 kalau hampa nak buat akupuntur nie fikirla 100kali dulu)

akupuntur ni kena wat sekurang-kurangnya 5 kali so smp daging hampa hancuq la gamaknya ha3....skrng aku dh buat 4 kali, sepatutnya smlm kena wat yg ke 5 tp xboleh sebab period so xboleh cucuk katanya.

Nak wat akupuntur nie, 1st dia amik check tekanan darah n tgk gula dlm darah, masa dia cucuk jari nk amik darah aku tutup mata sebab aku adalah fobia pada jarum. berair mata hokey masa d cucuk oleh nurse itu. malu ja kan he3...

Masa cucuk 1st time aku demam sebab xbiasa n sakit...dalam badan akan menjadi panas , wlpun kat luaq adalah sejuk. so my Parents mai sini dok sini dekat seminggu la jugak, 2nd time di cucuk aku xboleh jalan...

3rd n 4th time aku dh ok skit tapi sakit nak mampus la kn... tapi alhamdullilah aku dh boleh baring nak tido slps wat treatment ni. kalau dulu nak mengiring tak boleh, berbaring pun sakit even nak meniarap pun problem.kalau nk tido kena secara duduk. skrng dah boleh tido dengan nyenyak.

Date aku wat akupuntur  yg ke 5 tak sempat lagi...


akupuntur yg di cilok dr En. google
* aku di cucuk dr leher, bahu dan sepanjang tulang belakang aku sampai punggung dan kedua2 belah kaki...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home



Free Train Hey, Soul Sister MP3 | Cell phone ringtones at EZ-Tracks.com