#navbar-iframe { visibility: hidden; } DeAr TarAbaS...: Kepuasan...

Wednesday, March 21, 2012

Kepuasan...

susah sangat kalau nak puas kan hati semua orang. memang susah sometime orang tak leh terima apa yang kita buat, alasan kita, semuanya lah. ada saja benda yang kita buat tak betul pada mata mereka. alasanya kita saja mereka cerita unttuk melepaskan diri kita.

for example bila kita takleh buat sesuatu yg mereka ingin kita lakukan, mereka akan marah dan akan mengunkit pekara tu sampai la ko mati. everytime bersembang mesti nak selitkan. ntahla kadang2 aku rasa macam nak lari dari semua orang2 yg macam nie.

mereka2 ini tak akan faham situasi kita kerana mereka tak berada di tempat kita.

ada sejenis lagi yang suka menyibuk tengtang hal orang lain. hingga kan pada pandangan mereka kita nie sangatlah kasihan,bercakap tentang hal kita tanpa henti dan mempersendakan kita macam kita takda perasaan langsung. tolonglah aku mahu pergi jauh dari orang2 seperti ini.

kalau orang cakap orang "penang" suka ambil tahu hal orang lain @ dalam istilah lain "mami jarum" tapi hakikatnya kat "KL" nie lagi ramai " mami jarum" tambahan mereka2 ini takda kerja lain selain menyibukan hal orang dan mencari kesalahan orang lain.

bagi mereka- mereka ini, mereka adalah yang terbaik dan terbaik. pelik dengan sikap mereka2 ini sedangkan mereka mereka ini adalah orang yang terpelajar.

kadang2 hati nie sangat sakit dengan orang2 seperti ini, tapi diri sendiri tak dapat mengelak dari mereka2 ini kerana mereka2 ini yang hadir dalam kehidupan seharian kita. macam mana nak elak? (ada tips?)
bye2 KL...welcome back to penang? ha3...
perlukah???? meninggalkan career yg terbaik buat masa nie, ahhh tak kot...sebab orang2 mcm nie takkan hilang. mereka nie datang silih berganti bak kata pepatah : " patah tumbuh hilang berganti"...

buat mereka2 ini cerminlah diri sendiri, fikirlah tentang keluarga anda sebab hidup ini macam roda, berpusing....

aku sendiri juga harus muhasabah diri ini....mungkin aku juga seperti mereka...perlu hijrahkan diri...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home



Free Train Hey, Soul Sister MP3 | Cell phone ringtones at EZ-Tracks.com